Subota, Studeni 25, 2017

Tekst

Pretraga PagPress sustava

U MAĐARSKOJ JE OTVORENA IZLOŽBA INTERAKCIJE-PRIKAZ HRVATSKE PRIMIJENJENE UMJETNOSTI

AddThis Social Bookmark Button

U petak, 17. srpnja u 17 sati u Pečuhu u Mađarskoj otvorena je velika ULUPUH-ova izložba INTERAKCIJE – Suvremena primijenjena umjetnost iz Hrvatske. Izložba se održava u Galeriji M21 unutar Kulturne četvrti Zsolnay. Izložba ostaje otvorena do 17. kolovoza.

Pod jedinstvenim nazivom „INTERAKCIJE - Suvremena primijenjena umjetnost iz Hrvatske“ mađarskoj se publici predstavlja odabir realiziranih ULUPUH-ovih projekata unatrag protekle dvije do tri godine:

• Suvremena kazališna i filmska scena 2013. – 2015., sekcijska izložba (2015.)
• Bijenalna izložba Sekcije za keramiku, staklo i porculan (2014.)
• ART ECO (2014.)
• KOM/ART (Sekcija za fotografiju, 2015.)
• Sonja Jurković, retrospektiva (pejzažna arhitektura, 2014.)
• IZVAN KNJIŠKE MARGINE (projekt Sekcije za ilustraciju, 2014.)
• MAPIRANJE TIJELA /Hlupić/Krpan/Berc (2014.)
• ISKOSA GLEDANO /Bakal /Radošević-Galić (2014.)
• LEGACY/ Alan Matuka (2014.)
• OBLIK U POKRETU / POKRET U OBLIKU / I-gle & Decker i Kutić (2014.)
• NATURE DESIGN / Mirna Grubišić (2014.)
• NAKIT ZA TIJELO (Sekcija za oblikovanje umjetničkog nakita i plemenitih kovina, 2013.)
• REDUCIRANJE, Sekcija za oblikovanje maketa (2014.)
• Goran Martin Štimac, Á LA SUISSE, izložba foto-grafičkih kolaža (2014.)
• Danijela Pičuljan, PRELISTAVANJE, izložba keramike (2015.) te
• Projekt ORFEJ I EURIDIKA / Sveučilište u Zagrebu - studenti Akademije dramske umjetnosti, Muzičke akademije, Akademije likovnih umjetnosti i Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu

Na otvorenju su u ime ULUPUH-a govorili Ivana Bakal, predsjednica ULUPUH-a te Višnja Slavica Gabout, kustosica izložbe i predsjednica Umjetničkog savjeta ULUPUH-a. U ime Uprave Zsolnayeve baštine, domaćina izložbe, govorio je István Komor, izvršni direktor Uprave. Otvorenju je nazočila gđa Dinka Franulić, zamjenica generalne konzulice Republike Hrvatske u Pečuhu.

„Projekt INTERAKCIJE osmišljen je s namjerom da kroz odabrane skupne i samostalne suvremeno orijentirane tematske, problemsko-diskurzivne i poglavito novomedijske autorske projekte, združene u interaktivno zajedništvo, pruži aktualnu sliku suvremene hrvatske primijenjene umjetnosti. U projektu se posegnulo za nizom pojedinačnih autorskih likovnih priča, realiziranih pod kustoskom palicom kritičara i teoretičara umjetnosti, u kojima se na nov i inventivan način pristupa kostimografiji i scenografiji, fotografiji, modnom dizajnu, produkt dizajnu, grafičkom dizajnu, dizajnu nakita, novoj ilustraciji, suvremenoj keramici, pejzažnoj arhitekturi i urbanizmu, ali i oblikovanju maketa. Sve te priče zajedno, u izložbi približene ili čak sljubljene, daju poput nekog uzbudljivog, maštovitog likovnog capriccia, razigrani odslik jednog živog organizma kakav je hrvatska suvremena primijenjena umjetnost. Ponajprije onaj njezin segment koji korača uz bok s globalnom vizualnom umjetnošću i u suglasju je sa sveukupnom i sveobuhvatnom suvremenom umjetničkom praksom. Segment koji je primijenjeno-umjetnički, a eksperimentira i koristi se novim medijima i novim tehnologijama, novim očištima i novim percepcijama, medijskim sinergijama i interferencijama, te intermedijskim, interdisciplinarnim i multimedijskim pristupima. Isto tako, koji aktivira performativno djelovanje umjetnika i gledatelja, uključujući prostor/ambijent kao izražajni element, te najposlije, koji u umjetnost unosi neke nove priče, baveći se ne samo čovjekovim duhovnim, nego i njegovim socijalnim bićem i njegovim okruženjem, donoseći tako neke nove teme i čineći da umjetnost – i ona primijenjena, postane diskurzivna, kritička i polemična. I zato u cjelini ne samo vizualno intrigantna, nego (što je za nju posebno važno) društveno angažirana.“ (Višnja Slavica Gabout, iz predgovora)

Izložba obuhvaća 200-tinjak radova 90-tak autora, u mediju keramike, fotografije, zatim umjetnički unikatni nakit, radove modnog i tekstilnog dizajna, kostimografiju, scenografiju, arhitektonsko-urbanističke makete, grafički i produkt dizajn, ilustraciju, multimedijalne radove, radove primijenjenog kiparstva...

Prostornu koncepciju i oblikovanje izložbe potpisuje Mario Beusan.
Autorica likovnog postava izložbi „Suvremena kazališna i filmska scena 2013. – 2015“ i “Iskosa gledano – kazalište objekta“ je Ivana Bakal.

Izlažu (abecednim redom): Zoran Alajbeg, Ivana Bakal, Vedrana Balković, Stjepan Balja, Andrea Bassi, Mario Beusan, Rea Boschi Gogolja, Barbara Bourek, Željka Bračko, Ivan Capan, Đani Celija, Marta Crnobrnja, Ivančica Cvitić Znidarčić, Gordana Čep, Igor Dobranić, Jelena Đanko, Nadica Eichhorn, Fjodor Fatičić, Martina Franić, Smiljka Franjić, Dalibor Fugošić, Hrvoje Grgić, Mirna Grubišić, Jadranka Hlupić, Ruža Hodak, Đurđica Horvat, Damir Hoyka, Mladen Ivančić, Pamela Ivanković, Marinko Jelača, Sonja Jurković, Ada Kezić, Damir Klaić – Ključ, Vesna Kolobarić, Sabina Kolonić, Željka Korbar, Igor Kozlina, Petra Krpan, Dalibor Laginja, Mario Leko, Eta Linčir, Anto Magzan, Višnja Markovinović, Alan Matuka, Nataša Mihaljčišin, Orjenka Mirjan, Luka Mjeda, Zrinka Nedeljković, Ljerka Njerš, Zlatko Odrčić, Karel Pavlinc, Marta Pavlinc, Vladimir Pecić, David Peroš Bonnot, Luka Petrinjak, Dora Pezić Mijatović, Danijela Pičuljan, Petra Podnarčuk, Josip Portada, Zdenka Pozaić, Neva Prpić, Karmen Ptičar, Katarina Radošević Galić, Ranka Radović, Mirjana Rajković, Vedrana Rapić, Boris Roce, Hrvoje Serdar, Sanja Stani, Slavica Subotić, Irena Sušac, Renata Svetić, Marija Šarić Ban, Sanja Šebalj, Igor Šeler, Vladimir Šimunić, Renata Škrinar, Tomislav Šmider, Blaženka Šoić Štebih, Goran Martin Štimac, Davor Šuk, Bojana Švertasek, Jadranka Tomić, Tomislav Tomić, Marina Tudjina Badurina, Siniša Uštulica, Mirta Vekić, Ivančica Vončina, Martina Vrdoljak Ranilović, Klaudija Vukman, Srđan Vuković, Lyra Zajmi, Ana Žaja Petrak, Dani Žbontar, Marijana Županić Benić i studenti diplomskog studija kostimografije TTF-a (projekt "Orfej i Euridika")

Galerija M21 u kojoj se izložba održava reprezentativni je prostor površine 1100 m2, sagrađen 2010. u vrijeme kad je Pečuh bio Europska prijestolnica kulture. Galerija se nalazi unutar Kulturne četvrti Zsolnay, jedne od najvećih investicija-restauracija povijesno-industrijskih spomenika srednje Europe i najvećeg kulturnog centra u Mađarskoj. Bogata je kulturnim sadržajima, a uz izložbene prostore sadrži koncertne hale, kazalište, Planetarij, Mauzolej, Sveučilišnu četvrt, tridesetak zgrada od kulturno-povijesnog značaja. Kao mjesto kulturnih zbivanja, druženja i boravka u gradu, uz mnoštvo turista koji ju svakodnevno posjećuju, ova je četvrt, i Galerija M21 koja je u njenom sastavu, idealno mjesto za prezentaciju ove izložbe.

Nositelj projekta je ULUPUH u partnerstvu s Upravom Zsolnayeve baštine iz Pečuha i Mađarskim kulturnim institutom u Zagrebu. Inicijatori projekta su Tahir Mujičić i Andrea Bassi.

Izložba je realizirana uz financijsku potporu Zaklade Hrvatska kuća, Grada Zagreba, Ministarstva kulture Republike Hrvatske te samih autora izlagača. Zahvaljujemo Mađarskom kulturnom institutu,  gospodinu Dinku Šokčeviću, na svesrdnoj pomoći u pripremi materijala za izložbu.

Tekst: Višnja Slavica Gabout